2015. február 1.

C. J. Roberts - Fogoly a sötétben (A sötét páros #1)

Elég nagy elvárásokkal kezdtem bele a könyvbe; és bár nem csalódtam, valami mást vártam.


Adatok:
·        Író: C. J. Roberts


·        Cím: Fogoly a sötétben


·        Eredeti cím: Captive in the dark


·        Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó


·        Év: 2014 (eredeti angol változat: 2013)

Rövid tartalom: Olivia legnagyobb félelmei közepette jön rá, hogy elrabolták. Folyamatosan próbál szabadulni, de a Mester minden próbálkozásáért súlyosan megbünteti. Nem csak fizikailag, hanem lelkileg is megalázza. Caleb kisgyermekként élt át olyan borzalmakat, amiket más még csak el sem tud képzelni. Éppen ezért az egész életét a bosszúra teszi fel; célja Livvie (alias Cica) rabszolgaként való eladása ahhoz az emberhez, aki az ő megmentőjének életét tönkretette. Bár Caleb akarata ellenére vonzódni kezd a lányhoz, csak a revans számít mindenek előtt...

Pozitívumok: Bármennyire is brutálisak Caleb módszerei, az olvasó egyszerűen nem tudja gyűlölni. Mi több, bár két elcs*szett emberről szól a történet, az olvasó végig a mindkettejükre rátaláló boldogságnak szurkol. Én legalábbis így voltam vele; képtelen voltam letenni. Az pedig, hogy mennyire ér véget happy end-del a cselekmény... nos, legyen meglepetés.
 
Negatívumok: Egyáltalán nem könnyű írni erről a könyvről, hiszen olvasás közben mintha egy burokban lettem volna; csupán sodródtam az árral (ami nem feltétlenül tetszett). Talán az az egy dolog zavart, hogy számomra borzasztóan hihetetlenek a történések. Mintha az írónő néha kicsit túlzásba esett volna; nem egyszer gondoltam, hogy „ez nem létezik”.

Karakterek: Bár váltott szemszögből elevenedik meg előttünk Caleb és Livvie történetének első része (igen, van folytatás!), és a fiú gondolataiban nem látunk bele (egyes szám harmadik személyben olvasunk róla); igenis szerethető figura. Tényleg kegyetlen, de a szíve mélyén jó ember. Livvie kitartásán néha nagyon meglepődtem, életösztöne is magáért beszél (habár néha egészen irracionálisan gondolkodott).
 
Kedvenc idézet(ek): „Akármit is őrizgetsz abban az iskoláslány buksidban a férfiakról, komplett baromság. Ez nem egy szerelmi történet. Te nem a bajba került királykisasszony vagy, én pedig nem a szőke herceg, aki jött, hogy megmentsen.” – szerintem tökéletesen leírja a regény lényegét.

Kétségtelenül magával ragadott a Fogoly a sötétben a maga nem mindennapi témájával; azt hiszem engem még nem győzött meg száz százalékosan. De amúgy tényleg szerettem.

A moly.hu-n írt kritikámat pedig megtekintheted itt


Update: elolvastam másodjára... talán jobban tetszett, mint elsőre! Valahogy még közelebb éreztem magamhoz mindkét főszereplőt...Livvie gondolatait és érzelmeit is jobban meg tudtam érteni, Caleb kialakuló érzései miatt pedig még jobban várom a folytatást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése