2015. február 22.

Shannon Messenger - Vihar szeli ketté (Égszakadás #1)

Bár nem egy rossz könyv a Vihar szeli ketté; az biztos, hogy nem lett a kedvencem.

Adatok:
·        Író: Shannon Messenger

·        Cím: Vihar szeli ketté

·        Eredeti cím: Let the sky fall

·        Kiadó: ÉTK Kiadó

·        Év: 2013 (eredeti angol változat: 2013)
Rövid tartalom: Vane Weston nem egy átlagos fiú. Kisgyermekként túlélt egy tornádót, melyben szülei életüket vesztették. Bár már rengeteg idő eltelt azóta, álmaiban folyamatosan egy rejtélyes lány kísérti. Amikor aztán Vane véletlenül megpillantja ezt az igenis létező, gyönyörű teremtést, a fiú körül örökre megváltozik minden. A furcsa lány feladata ugyanis az, hogy beteljesíttesse Vane sorsát...
Pozitívumok: Elég jól fel van építve a Vihar szeli ketté cselekménye, fokozatosan ismerjük meg a múltat de a regény vége is tartogat jócskán meglepetéseket. Tetszett még az is, hogy manapság ezeregy fantasy és sci-fi könyv található meg a boltok polcain, de Shannon Messenger egy új világot tudott mutatni.
 
Negatívumok: A könyv elejét nagyon untam, főleg, hogy fogalmam sem volt, hogy tulajdonképpen miről is szól ez a történet és lassan is indultak be az események. A legnagyobb gondom viszont mégsem ezzel volt...
Karakterek: A problémámat ugyanis a karakterek jelentették; egyszerűen képtelen voltam azonosulni velük. Vane például kifejezetten idegesített a hülye gondolataival (bár esetenként fel-felröhögtem rajtuk); a másik főszereplőt, Audra jellemét pedig abszolúte nem éreztem közel magamhoz. Tegyük hozzá, hogy a sztori végére egészen megszerettem őket – a váltott szemszög is tetszett, bár néha műnek véltem az érzéseiket és véleményeiket.
Kedvenc idézet(ek): Mindössze kettőt találtam, melyek Vane bolondos agyának szüleményei.
„Bárki találta is fel a légkondit, Nobel-díjat érdemelne. Fogadok, a Közel– Keleten is eluralkodna a béke, ha mindenhol beszerelnék a légkondicionálást, és időről, időre szépen lehűtenék magukat. Meg kéne írnom a javaslatomat az ENSZ-nek.”
„Szülők: saját csemetéik megszégyenítésének legnagyobb szakértői, mióta világ a világ.”
Hiába, hogy még mindig úgy érzem, találhattam volna sokkal jobb olvasmányt a Vihar szeli ketté helyett, de olyan tisztességtelenül lett „lezárva” a könyv, hogy valószínűleg majd egyszer nekifogok a folytatásnak is.
A moly.hu-n írt kritikámat pedig megtekintheted itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése