2015. február 12.

Whiplash (2014)

Hatalmas elvárásokkal indultam neki a Whiplashnek. Talán pont ez volt a baj, különben lehet, hogy nem csalódtam volna.

Adatok:
·        Cím: Whiplash

·        Eredeti cím: Whiplash

·        Színészek: MilesTeller, J. K. Simmons, Melissa Benoist

·        Műfaj: dráma

·        Fogadtatás, díjak: Pozitív kritikákat kapott a film a két főszereplővel együtt; J. K. Simmons Oscar díj-esélyes
Rövid tartalom: A 19 éves Andrew Neyman kiskora óta világ legjobb jazzdobosa szeretne lenni. Álma végre teljesülhet, hiszen az ország legjobb zeneiskolájának karmestere, Terence Fletcher meglátja benne a tehetséget, és beveszi a zenekarába. Andrew céljának elérése érdekében mindent a dobolás alá rendel, éjt nappallá téve gyakorol. Csakhogy azzal nem számolt, hogy a rettegett Fletcher stílusa sokkal, de sokkal rosszabb, mint várta volna...
Pozitívumok: Leginkább azért érdekelt a Whiplash, hogy Miles Tellert végre lássam a komfortzónáján kívül is. És meg kell, hogy mondjam, hihetetlen, ahogy ez a fiú játszik, a lehető legpozitívabb értelemben. Itt említeném meg még magát a zenélést és a próbákat, amik bár néha ijesztőek voltak, nagyon jól megoldották őket.
 
Negatívumok: Sokkal izgalmasabb, feszítettebb cselekményt vártam, néha teljesen eluntam magam – bár drámában legalább nem volt hiány. A film lezárásával pedig nagyon nem vagyok kibékülve; levegőben lóg a Whiplash vége.
Karakterek: Mind Andrew, mind Fletcher karaktere ijesztően jóra sikerült (mégpedig a kiváló színészek miatt) – a fiút csodálom a kitartásáért, és a küzdőszelleméért, Fletchert pedig a jellemének kettőssége teszi érdekessé. Azt sajnálom, hogy Andrew barátnője(?), Nicole nem kapott nagyobb szerepet.
Kedvenc jelenet(ek): Fletcher próbáit emelném ki, hiszen azoknál a részeknél sosem lehetett tudni, hogy mire számíthat az ember. Volt még egy sokkoló jelenet, amikor Andrew a bérelt kocsival rohan a fellépésre.
Egyáltalán nincs semmi problémám a Whiplash-sel, ott rontottam el az egészet, hogy sokáig halogattam, és így én magam tettem túl magasra a lécet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése