2015. február 18.

Tera Lynn Childs - Hableányok kíméljenek (Hableányok kíméljenek #1)

Magam sem értem, miért halogattam eddig ennek a könyvnek az olvasását. Pedig szerettem; jól szórakoztam rajta.

Adatok:
·        Író: Tera Lynn Childs

·        Cím: Hableányok kíméljenek

·        Eredeti cím: Forgive my fins

·        Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

·        Év: 2012 (eredeti angol változat: 2010)
Rövid tartalom: Lily Sanderson a legnagyobb titokban sellő. Mégpedig Thalasszinia királyának az egyetlen gyermeke. Mivel édesanyja ember volt, a lány normál diákként gimibe jár, csakhogy számára kicsit nagyobb felelősséggel jár a szerelem: Lily azt tervezi, hogy Brody-nak (a fiúnak, akiért évek óta epekedik és aki most végre facér lett) elárulja a titkát, hogy boldogan élhessenek, és közösen uralkodhassanak majd Thalassziniában. Amikor aztán a szomszédja Quince (aki állandóan megkeseríti a sellőlány életét) felajánlja, hogy segít neki becserkészni Brody-t, Lily gyanakszik, de belemegy a csapatmunkába. Pedig tudja, hogy Quince csak tönkretenni képes az életét. Illetve úgy tudja...
 
Pozitívumok: Szerencsére elég hamar indulnak be az események a Hableányok kíméljetek-ben, így nem kell unalmas részektől tartani. Emellett nagyon jó humora van az írónőnek (és a szereplőknek), de egészen komoly, megható részekkel is találkoztam. A lezárás pedig méltó a teljes történethez.
Negatívumok: Lily néha egészen naiv és vak; illetve nem egyszer gondoltam (akár szereplők reakcióinál is), hogy „milyen meglepő”. De még ezeken is csak mosolyogtam.
Karakterek: Mint már említettem, Lily szerethető és vicces; legjobb barátnői pedig imádni valóak. A kedvencem mégis Quince, a kissé pimasz szomszéd, aki szintén jó humorral van megáldva, rengeteg dob a jeleneteken. Akinek pedig negatív szereplőnek kellett lennie, nos, olyan, amilyen...
 
Kedvenc idézet(ek): „- Hé! Egyébként honnan tudod, hogy a fürdőkádban ülök? – Néma csönd a vonal perverz végén."
„Ő is tudja, hogy Quince lénye ellentmond minden értelmes magyarázatnak.”
Bár kétségeket fűztem ehhez a könyvhöz, Tera Lynn Childs mindet hamar eloszlatta: szerettem a Hableányok kíméljetek-et!
A moly.hu-n írt kritikámat pedig megtekintheted itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése