2015. február 27.

A Szürke ötven árnyalata (2015)

Határozottan állíthatom, hogy félve kezdtem neki A Szürke ötven árnyalatának a rengeteg negatív vélemény miatt. Én azt mondom, egyáltalán nem rossz a helyzet.


Adatok:
·        Cím: A Szürke ötven árnyalata


·        Eredeti cím: Fifty Shades of Grey


·        Színészek: Dakota Johnson, Jamie Dornan


·        Műfaj: romantikus dráma


·        Fogadtatás, díjak: nagyrészt vegyes és negatív kritikák, nagy bevétel

Rövid tartalom: E. L. James könyvének cselekményétől a filmadaptáció sem különösebben tér el. Ana teljesen átlagos egyetemistaként tengeti mindennapjait, ám egy betegségnek köszönhetően kénytelen barátnője helyett beugrani, és meginterjúvolni a híres és dúsgazdag Christian Greyt. Bár már az első találkozásukkor vonzalmat éreznek a másik iránt, a történet közel sem ilyen egyszerű. A férfi ugyanis tartogat titkokat...

Pozitívumok: Szerintem technikailag nagyon jól meg lett oldva a film. Mind a képi világ, mind a kísérőzene vagy az egyfajta tolmácsolás (szinkronizálás) tetszett. A számomra kicsit hirtelen befejezés pedig szimbolikus, tökéletes lezárás.
 
Negatívumok: Véleményem szerint kicsit túl hirtelen ugrunk fejest az eseményekbe; emellett pedig egy-két jelenet (főleg a vulgáris szavakat tartalmazó) hihetetlenül hülyén jött ki, egyszerűen nevetséges volt. A szinkronról pedig csak annyit, hogy nem lett a legjobb, de elviselhető.

Karakterek: A két főszereplő színész igazán kitett magáért, és bár én sem Jamie Dornan-párti voltam, egészen megszerettem Christian-ként. Szerencsétlen Rita Ora viszont két teljes mondatnyi szerepet sem kapott...
 
Kedvenc jelenet(ek): Egyértelműen azok a részek, amikor Ana kiáll magáért és az akaratáért. Emellett szerettem a viccesebb jeleneteket is, pl.:
„- Christian, ez egy autó!

- Hogy kiszúrtad egyből!”

Ahhoz képest, hogy mennyire lehúzták A Szürke ötven árnyalatát, én pozitívan csalódtam benne. Kövezzetek meg: nekem tetszett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése