2014. október 3.

A beavatott (2014)

Általános igazságnak számít, hogy egy nagyon hosszú könyv cselekményét nagyon nehéz (vagy szinte lehetetlen) egy kétórás filmmé összesűríteni – ez pedig látszik is ezen az adaptáción.

Olyannyira szelektálni kellett, hogy a könyv elolvasása ellenére is alig értettem meg a történéseket: mindenbe egy kicsit belekapunk, fontos jelenetek, támpillérek maradtak ki: előzmények nélkül ugrálunk egyik jelenetből a másikba. Én csak kapkodtam a fejem.
Emellett sajnáltam, hogy a két főszereplőn kívül a többi karakter alig kap jelentőséget, csupán kiszolgálják a főszálat, komolyabb „feladatunk” nincs.
Viszont van a filmnek hatalmas pozitívuma is: mind Tris, mind Négyes karakterét kimagaslóan tehetséges színészek alakítják Shailene Woodley és Theo James személyében. Ráadásul utóbbi kisugárzásának köszönhetően a filmbéli Négyest sokkal jobban megkedveltem, mint az „eredetit”.
Összességébe többet vártam A beavatott-tól, bár a gyengeségeket a feladat nehézségének fel lehet róni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése