2015. január 17.

Az éhezők viadala - A kiválasztott 1. (2014)

A világhírű Éhezők viadala-sorozat harmadik részének első fele teljesen más képet mutat az előzőekhez képest – sajnos nem feltétlen jó értelemben.

Adatok:

·        Cím: Éhezők viadal – A kiválasztott (1. rész)

·        Eredeti cím: The Hunger Games: Mockingjay – Part 1

·        Színészek: Jennifer Lawrence, Liam Hemsworth, Philip Seymour Hoffman, Josh Hutcherson, Donald Sutherland, Sam Claflin

·        Műfaj: kalandfilm

·        Fogadtatás, díjak: pozitív kritikák, óriási mozis bevétel


Rövid tartalom: Katniss az elpusztultnak hitt 13-as körzetben ébred. Mint kiderül, föld alatti bunkerben élnek az összeesküvők, akik a lány népszerűségét kihasználva szeretnének lázadást szítani. Katniss elvállalja a vezető szerepet, ebben Gale és Finnick is segítségére lesz, ám a még mindig hatalmon lévő, és a Peeta-t elrabló Snow elnöknek is lesz ehhez egy-két szava...

Pozitívumok: A film természetesen még mindig nagyon erős a látványvilágban, illetve a tehetséges színészek szerepeltetésében (lehet, hogy szégyen, de én például itt figyeltem fel arra, hogy Philip Seymour Hoffmann tényleg mennyire profi volt). Megemlíteném még Robert Kneppert is, aki még A szökés-ben lett kedvenc  - nagyon örültem, amikor megláttam.
 
Negatívumok: Sajnos olyan sok idő telt el azóta, hogy láttam a második részt, hogy konkrétan a világomat nem tudtam az első pár percben – annyira kevés dologra emlékeztem. Emellett még azt is sajnáltam, hogy (bár természetesen a cselekmény elég kötött) enyhén szólva nem rágtam tövig a körmeimet, hiszen a lázadás alapjában véve nem egy hihetetlenül izgalmas téma – hozzá kell tennem, akadt hatalmas fordulat vagy olyan rész, amikor majd kiugrott a szívem.

Karakterek: Nagyon sok mellékszereplőt kifejezetten szerettem – néha Katniss nekem kicsit műnek tűnt, illetve Primet egy bizonyos résznél szívbaj nélkül fejbelőttem volna. Egyedül talán Peeta hiányzott, illetve a szintén imádnivaló Finnick is keveset szerepelt – Gale viszont annál többet.
 
Kedvenc jelenet(ek): A tömegjelenetek, legfőképp az, amikor a sötétben megközelítik az emberek a kivilágított víztározót, miközben énekeltek – egyszerre volt lenyűgöző, izgalmas és hátborzongató.

Ismételten elég ütősre sikerült Az éhezők viadala – bár tényleg egy kicsit pörgősebbre és akciódúsabbra számítottam, kétségtelenül élmény volt megnézni. Főleg moziban!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése