2017. február 10.

Random könyves kérdések (tag questions)

Már egy ideje gondolkodom azon, hogyan tudnám kicsit feldobni, személyesebbé tenni ezt a blogot. Ezért most (hogy mégiscsak témánál maradjunk) hoztam egy random könyves kérdéssort, persze válaszokkal.



1.       Dobtál el valaha könyvet?
Nem, túlságosan óvom őket ehhez. De valójában egyetlen eset kivételével meg sem fordult a fejemben: a Tökéletes kémia nyáltenger befejezése úgy felbosszantott, hogy több dolgot is majdnem földhöz vágtam.


2.       A hosszabb vagy a rövidebb könyveket szereted?
A rövidebbet, bár abból is olvastam már olyat, ami nem tetszett (például a Reasonable Doubt) – de úgy vagyok vele, hogy ha egy cselekményt túlhúznak, az borzasztó unalmas sok üresjárattal (Outlander), viszont egy feszített tempójú, rövidebb olvasmány hihetetlen izgalmas tud lenni. Persze az összecsapott, se füle se farka pár oldalnál rosszabb nincs.


3.       Ha nem tetszik egy könyv, abbahagyod vagy végigolvasod?
Abbahagyom, mert eléggé türelmetlen tudok lenni, mazochista viszont nem vagyok. Szerencsére viszont eddig kevés könyvet hagytam félbe (most például csak a Vámpírakadémia második része és az Ököl/Jog jut eszembe – mindkettőt eluntam). Legutóbb viszont a Tudsz titkot tartani?-ról mondtam le még a második fejezetben, mert annyira irritált a főszereplő narrálása.


4.       Akkor hagyod abba az olvasást, amikor elfáradsz, vagy amikor egy fejezet végére érsz?
Sosem hagyok úgy félbe olvasást, hogy ne értem volna el egy fejezet végére vagy legalább egy helyszínszemszög-váltáshoz (tudjátok, amikor ki van hagyva pár sor). Jobban szeretem, amikor egy adott lélegzetvétel végére érek és nem kell a sorok között bogarásznom, hogy hol is tartottam.


5.       Hogyan rakod sorba a könyveidet?
Hát először is külön veszem azokat, amiket imádtam (akár újra is olvasnék), és azokat, amik nem tettek rám mély benyomást. Ezen felül magasság alapján.


6.       Puha vagy keménykötésű könyv?
Puha. Még akkor is, ha utálom, amikor a borításról a fólia vagy micsoda elkezd feljönni. Valójában keménykötésű könyvem nincs is – már a súlyosabb puhák is kényelmetlenek tudnak lenni, amikor lehúzzák a kezem.


7.       Melyik az a könyv, amit már alig várod, hogy elolvashasd?
Fúúú. Az első, ami beugrott, az az utolsó Ambrózy-kötet. Talán ez az egyetlen, igazán lelkesít.


8.       Melyik az a könyv, amiből szívesen vennél képregényváltozatot?
Távol állnak tőlem a képregények, úgyhogy nehéz így válaszolni. Gondolom, valami akciódús dolog illene hozzá.


9.       Melyik könyvben csalódtál?
Nehéz különbséget tenni olyanok között, amik szimplán csak nem jöttek be, és amik valóban csalódást okoztak. De most soroljak egy párat? Big rock, Nash (!!!), Nem múló varázs – ezeknek mind lelkesedéssel indultam neki, utána viszont egyszerűen csak nem értettem, másoknak mi tetszett bennük.


10.   Melyik könyv ríkatott meg legutóbb?
Talán még a Deal volt anno. Mostanában nem olvastam sírós regényeket.


11.   Online vagy könyvesboltban szeretsz jobban könyvet vásárolni?
Nagyon ritkán veszek könyvet online, és talán pont ezért van varázsa annak, amikor megérkezik a csomag. Nagyon izgatott tudok lenni olyankor, úgy azt választanám.


12.   Zenehallgatás közben vagy csöndben szeretsz jobban olvasni?
Szeretek zenét hallgatni olvasás közben, de inkább csak akkor, amikor találok egy-egy számot a könyvekhez, amik abszolút illenek hozzájuk, és így végtelen lejátszásra tudom rakni. A random zenék sokszor zavarnak.


13.   Mi volt az eddigi legfurcsább dolog, amit olvasás közben tapasztaltál?
Szerintem ilyen még nem volt. Nyugodt körülmények között szoktam olvasni, kevés egyéb ingerrel.


14.   Mi volt az első fandomod?  / Melyik könyv váltott ki először belőled rajongást?
Hijjj… nem tudom! Talán az első könyvbeli álompasim pl. Folt volt a Csitt csitt-sorozatból.


15.   Melyik kitalált szereplőre hasonlítasz a legjobban?
Sosem éreztem még, hogy egyetlen szereplőre is hasonlítanék. De tényleg. Vannak olyan karakterek, akiket kedvelek/kedveltem, de nem azért, mert sok közös lenne bennünk.


16.   Melyik kitalált szereplőre szeretnél (jobban) hasonlítani?
Elsőre Mili kisasszony ugrott be szintén az Ambrózy-könyvekből a maga makacsságával, céltudatosságával, okosságával. De szeretnék olyan erős lenni, mint Livvie a Fogoly a sötétben-könyvekből, de Callie is jó példa a Csábítás kilenc szabályából, mivel mindent megtett, hogy álmait beteljesítse.


17.    Ha lehetőséged lenne eltölteni egy teljes napot öt karakterrel, kiket választanál?
Hmm… Legyen Nick Fox, a már említett Mili kisasszony, Ralson márki (Csáb. 9 szab.), Lou a Mielőtt megismertelekből és mondjuk Sádi az EPIC-ből. Színes társaság lenne, az tény: Nick Fox a csintalan, pofátlan, rosszfiú zseni; a felvilágosult Mili; a kitartó, remek emberismerő, hódító Ralston; a bohókás és kicsit bolond Lout; és a magabiztos, de abszolút nem elszállt Sádi, aki a rejtélyessége miatt nagyon is izgalmas.


18.   Melyik az a könyv, ami túlszárnyalta minden elvárásodat?
Megint a Csábítás kilenc szabályával jövök, de a Nevermore-t is ide sorolnám – mondjuk ők inkább a „pozitív csalódás” kategóriája.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése