2017. február 1.

Susan Elizabeth Phillips - Apafogó (Chicago Stars #3)



Egy nagyon is jó, érzelmekkel teli sztori lehetett volna az Apafogó, ha…

Adatok:
 
·        Író: Susan Elizabeth Phillips

·        Cím: Apafogó

·        Eredeti cím: Nobody's Baby But Mine

·        Kiadó: Victoria Kiadó

·        Év: 2008 (eredeti angol változat: 1997)



Rövid tartalom: Jane, a különc fizikus életéből már csak a gyerek hiányzik. Csakhogy mivel ő a túlzott okossága miatt sokat szenvedett kiskorában, elhatározza, hogy csakis egy buta férfi lehet a születendő gyermeke apja. Egy véletlen folytán Cal Bonner, a Chicago Stars játékosa lesz a kiszemelt, akit Jane tőrbe is csal. Ám a férfi rájön a turpisságra, és emiatt komolyan megfenyegeti a már tőle terhes Jane-t. A professzornak nincs más választása, hozzá KELL mennie Cal-hez…


Pozitívumok: Tetszett, hogy van felvezetése az egyébként nagyon is érdekes, komikus alapszituációnak. Vicces volt Jane fizikus gondolkodásmódja, és igazából nem volt baj, hogy a sorozat előző részeinek szereplői nem zavartak be (azaz nem szerepeltek). Nagyon szívesen olvastam (volna még akár többet is) Cal szüleinek szomorú történetéről, abszolút nem vonta el a figyelmet a főszálról. Az érzelmesség előtt azonban a legjobb természetesen a két főszereplő közti csata volt. Kölcsönösen idegesítették egymást, tépázták a másik idegeit – én komolyan azt hittem, ki fogják egymást nyírni. Hatalmasakat nevettem rajtuk, az pedig, hogy össze is voltak zárva, külön pikantériát adott az egésznek.


Negatívumok: Eleinte nem ragadott magával, nem is volt igazán élvezhető olyankor az olvasás, amikor nagyjából semmi kontakt nem volt Jane és Cal között. Összezavartak Cal szülei is, nem mindig volt érthető, hogy mit éreznek vagy gondolnak; és az sem igazán jött be, hogy túl gyorsan, ugrásokkal telt az idő. A legnagyobb gondom viszont a szerkezettel volt. A sztori eleje lassan, már-már unalmasan építkezett, de nagyjából a könyv felénél kiderült, hogy Jane-ben is van élet (=kiáll magáért), így aztán hihetetlen gyorsan felpörögtek az események (a főszereplők pengeváltásai). Aztán egy időbeli ugrással mintha megtört volna az egész (amikor a széttárod a kezed, és nem érted, hogy most mi van, miről maradtál le), és kezdődtek a tipikus drámák, konfliktusok, amiktől a falra mászom. (miért kell túlbonyolítani mindent és nem tudnak egyszerűen őszinték lenni? Jane mi a francért nem tudja elhinni, hogy Cal TÉNYLEG szereti őt?) Fel is idegesítettem magam elég szépen.


Karakterek: Objektíven nézve az IQ-bajnok Jane a maga hülyeségeivel eléggé furcsa volt, szubjektív szemmel viszont imádtam (még ha néha fel is húzott). Fogalmam sincs, hogy az első részekben hol volt a nagy szája. Mintha egy teljesen más emberré vált volna (meg kell még jegyeznem, hogy az ő háttértörténetét nem éreztem igazán kidolgozottnak). A néha zsarnokoskodó Cal-t is nagyon szerettem, és hát ő is tartogat meglepetéseket… Nagyon nevettem Jane nagy felfedezésén. Ezek ketten időzített bombák voltak, és közben néha borzasztó buták. Annie (Cal nagymamája) külön hatalmas figura volt, a pimasz Kevint is megszerettem.


Kedvenc rész/idézet(ek): Nyilván legszívesebben arról olvastam, ahogy Jane és Cal szívatja egymást; idézetnek is a viccesebbek közül választottam.
„Jane nem tudott válaszolni, mert elérték a ház hátulját, s Annie várta őket a szúnyoghálós ajtónál. Ráförmedt az unokájára. - Mi van veled? Nem tesz jót a babának így felizgatni egy terhes nőt.
- Tessék? - mérgelődött Cal. - Ki mondta, hogy terhes?
- Máskülönben nem vetted volna el. Nincs annyi eszed.”

„- Mit szólnál egy szendvicshez? - vágott közbe Cal túl hirtelen. - Jane, csinálj nekünk pár szendvicset.
- Apádnak örömmel. Te csinálj magadnak.”


Összességében szép volt, jó volt (határozottan jobb az előző résznél), de egy kis hiányérzet maradt bennem, talán többet vártam. A sok FELESLEGES dráma/kínlódás például igazán kimaradhatott volna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése