2015. december 12.

Megdönteni Hajnal Tímeát (2014)



Régóta meg szerettem volna már nézni ezt a filmet, most végre sikerült. Bár be kell vallanom, Lengyel Tamás személye bőven hozzájárult ehhez.

Adatok:

·        Cím: Megdönteni Hajnal Tímeát

·        Színészek: Osvárt Andrea, Szabó Simon, Simon Kornél, Lengyel Tamás, Jordán Adél

·        Műfaj: romantikus vígjáték

·        Fogadtatás, díjak: vegyes kritikák

Rövid tartalom: A tizenöt éves érettségi találkozójukon régi barátok, szerelmek újra elbeszélgetnek egymással, felelevenítik a régi emlékeket... Így van ez Horváth Danival és Hajnal Tímeával is. A visszafogott Dani épp az esküvőjére készül, a nő pedig híres fotómodellként állandóan a figyelem központjában van. Ám van az az alkoholmennyiség, ami után a korábban csak barát Tímea és Dani egymásra talál... Csakhogy Bögöcs, a nagyszájú melegítős „paraszt” felveszi őket, így pedig egy tökéletes lehetősége van Dani megzsarolására. Bögöcs ugyanis mindenáron meg akarja dönteni Hajnal Tímeát...


Pozitívumok: Legfőképp a sírva röhögős részeket emelném ki. Rég nevettem ilyen jót filmen, ráadásul a Megdönteni Hajnal Tímeát a (jó értelemben vett) beteg filmek közé tartozik. Hatalmas! Már maga a cselekmény tele van komikus részekkel, úgyhogy szerintem poénok nélkül is elég jót lehetne szórakozni rajta. A humor mellett a romantika is megvan a kellő arányban. Megemlíteném még, hogy látszik a filmen, igyekeztek minőségit alkotni – gondolok itt a képi világra: amikor kell, gyönyörűen fényesek, világosak a jelenetek.


Negatívumok: Számomra a legnagyobb gyengeséget a sablonosság jelentette, illetve az, hogy már az első tíz percben tudni lehet, hogy nagyjából mi lesz az EGÉSZ filmnek a története. Ennek ellenére tényleg kellemes kikapcsolódás a Hajnal Tímea (rövidítsük így a címet). Érdemes arra is felkészülni, hogy mindenképpen korhatáros a film, és nem csak azért, mert rengeteg (talán más túl sok is) trágár szó van benne.



  

Karakterek: Szerintem a két főszereplő volt a gyenge láncszem a filmben (Dani és Tímea), valahogy a színészek sem győztek meg. Bögöcsöt imádtam (igazi perverz tuskó), de hozza a hatalmas beszólásokat. Virág karaktere is aranyos volt, igazi gyámoltalan, de ha kell, határozott nő. Nekem a legnagyobb pozitív csalódást Lengyel Tamás okozta (akit először meg sem ismertem szakállal), ugyanis én azt hittem, hogy hozzá csak a Válótársak-beli visszafogott karakteréhez hasonló szerep illik, de most ő is hatalmas nőcsábász volt – egyszerűen kedvenc. Muszáj kiemelnem a epizódszereplőket is (ugyanis nagyon megérdemlik), sokat hozzátettek a filmhez, különösen a Nikkit játszó Szandtner Anna.


Kedvenc jelenet(ek): Nem akarok rosszindulatú lenni, de mivel nem vagyok megelégedve sem Osvárt Andreával, sem Simon Kornéllal, inkább azt mondanám, azokat a részeket szerettem, amiben Lengyel Tamás (alias Gábor), Virág, Bögöcs és Nikki szerepelt. Ők voltak a legjobbak.





Összességében imádtam ezt a filmet, simán ott van a kedvenceim között ebben az évben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése