2015. december 10.

Dan Wells - Nem vagyok sorozatgyilkos (John Cleaver #1)



Ritkán van velem ilyen, de ez a könyv már az ajánlásnál megvett magának. Mi több, nagyon is közel áll hozzám a téma (nem félreérteni!)...

Adatok:
 
·        Író: Dan Wells

·        Cím: Nem vagyok sorozatgyilkos

·        Eredeti cím: I am not a serial killer

·        Kiadó: Fumax Kiadó

·        Év: 2012 (eredeti angol változat: 2010)

Rövid tartalom: John Cleaver szociopata. Megszállottan érdeklik őt a sorozatgyilkosok és hobbija a családi vállalkozás, a hullabalzsamozás. Unalmas élete hatalmas fordulatot vesz, amikor is testközelbe kerülhet egy sorozatgyilkossal: a városban rejtélyes módon halnak meg emberek. Természetesen John a rejtélyes idegen nyomába ered, de valami nem stimmel... valamiért különleges a tettes...

Pozitívumok: Először is, egy különleges történetről van szó. Szerintem nem mindennapi, hogy a főhősnek gyakorlatilag nincsenek érzelmei (vagyis inkább nem, vagy máshogy tudja csak kifejezni őket) – ezért (is) remek poénokat kapunk. Emellett nagyon okosan, hihetően van megírva a sztori, hatalmas meglepetéseket tartogat.
Ide venném még azt is, hogy igenis ijesztő a néha a könyv. Nem vészes, de John miatt sokkal személyesebbek, közelebb állnak hozzánk a történések, mint egy átlagos kriminél. A végjáték pedig kellően izgalmas, feszültséggel teli, de megható is.


Negatívumok: Hiába, hogy sok a meglepetés a regényben, rengeteg dolgot előre megtudunk, ami engem kicsit zavart. Például ritkán tudom már a cselekmény közepe felé, hogy ki a gyilkos (tegyük hozzá, ez nem vont le semmit a Nem vagyok sorozatgyilkos értékéből). Néha kicsit leült a sztori, és nekem kicsit természetellenes volt, hogy John egymaga nyomoz.
Ami viszont a legjobban zavart, az a torkunkon lenyomott „szörnyeteg-metafora”. Ugyanis John-nak van egy belső „démonja”, amit vissza kell fognia, nehogy kitörjön belőle a sorozatgyilkos. Vagy valami ilyesmi – mindenesetre nekem, mezei halandónak ez kicsit sok volt.


Karakterek: Annak ellenére, hogy nem voltam oda érte, mindenképpen érdekes volt John-nak ez a kettőssége, érdekesek voltak az „érzelmei”, megdöbbentett a kegyetlensége (mégis neki szurkoltam!), a morbid humorát viszont imádtam. Nagy kedvencem volt még Dr. Neblin, és a történet végére az anyukát is egészen megszerettem.


Kedvenc idézet(ek): Természetesen a kedvenceimben John sziporkázik. Íme egy példa:
„- Vannak már új barátaid?
- Igen. Egy egész iskolányi új srác költözött a környékre a nyáron, így még véletlenül sem vagyok ugyanazokkal az emberekkel összezárva, akiket óvoda óta ismerek. Ja és mindenki pont a fura sráccal akart haverkodni.
- Ne gúnyolódj magadon!
- Igazából inkább rajtad gúnyolódom, de mindegy.”



Szerettem ezt a mindenképp egyedülálló könyvet – a krimi rajongó fiataloknak kötelező!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése