2016. január 9.

Top 5 kedvenc borítóm 2015-ből





Eredetileg a 2015-ös teljes olvasmánylistámból a tíz legszebb borítójú könyvet szerettem volna kiválasztani, de meglepetten tapasztaltam, hogy alig találtam olyan fedőlapot, ami igazán tetszett volna. Így maradtam az 5-ös rangsornál, ám ebben az esetben pedig szelektálni volt nagyon nehéz. Érdekes ellentét... A top5-ből végül éppen csak kimaradt Lakatos Levente Szeress jobban-ja és a C. J. Roberts által írt Fogoly a sötétben.

A végső lista a következő lett:

5. Borsa Brown – Az arab: Valójában egy eléggé egyszerű borítóról van szó, viszont a rajta szereplő arab fiatalember nem csak jól néz ki, hanem valami megmagyarázhatatlan okból vonzza a tekintetemet. Az is előfordult, hogy perekig csak bámultam a gyönyörű szemű fickót...


4. Georgia Cates – A fájdalom szépsége: Amellett, hogy a regényre jellemző elemeket szépen megjeleníti a fedőlap, nekem a kedvencem rajta a letisztultság, illetve a kellemes érzéseket keltő „fehér fény”. Bennem a szabadság, a nyári könnyedség hangulatát idézi elő, ami tulajdonképpen A fájdalom szépsége egyik ismérve is.


3. Jessica Sorensen – Callie, Kayden és a véletlen: Az engem kifejezetten felidegesítő könyv a borítója alapján teljesen mást sejtetett a cselekményhez képest. Erős szenvedélyt és szerelmet ábrázol a borító, amihez hozzájárul az eső és a barnás árnyalat. Egyszerűen izgatott leszek akárhányszor ránézek, hogy vajon milyen romantikus történetet tartalmaz(hatott volna)...


2. Böszörményi Gyula – Leányrablás Budapesten: Ez aztán nagyon jól el lett találva! A borító tökéletesen megidézi a regény korszakára jellemző atmoszférát, divatot; tényleg olyan, mint egy régi, kissé megkopott fénykép. A borítón pedig nagyon szép és aranyos a lány – számomra tipikus Hangay Mili...


1. Laurence Plazenet – Magányos szerelem: Valójában semmit sem mond a borító (ami a könyv tartalmát illeti), de elég csak ránézni és utána percekig nézegetni. Egyszerű, letisztult, mégis gyönyörű. A világosság és a rajta szereplő lány a maga szolid sminkjével és különleges hajával nyugodtságot áraszt. Lehetne egy könnyű szerelmi történet jelképezője...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése