2015. október 30.

Swing (2014)



Nem is tudom, előzetesen mit vártam Swingtől, de azt biztosan nem, hogy ilyen jól fogok szórakozni rajta!

Adatok:
 
·        Cím: Swing

·        Színészek: Ónodi Eszter, Csákányi Eszter, Törőcsik Franciska, Kulka János, Mészáros Béla

·        Műfaj: zenés/romantikus vígjáték

·        Fogadtatás, díjak: általában pozitív kritikák


Rövid tartalom: Három teljesen különböző nő, mégis egy az álmuk. Teljesen más élethelyzetben vannak, más háttér áll mögöttük, mégis mindhárman „csupán” énekesnők szeretnének lenni. Egy véletlen folytán alakul meg a Swing Angels nevezetű formáció, majd lehetőséget is kapnak a fellépésekre – igaz, a nagyszínpad helyett balatoni haknikörút vár rájuk. De természetesen sosem, semmi sem ilyen egyszerű...


Pozitívumok: A film első perceiben hirtelen megcsapott a magyar (kissé fojtogató?) hangulat, de szerencsére hamar feloldódtam, ugyanis érkeztek a poénok, a zenés részek és a hihetetlen látványvilág (pl. a sminkek, jelmezek). A humor mellett megjelent a romantika is (különösen örültem neki), az érzelmesebb részek is aranyosra sikerültek. A haknizás mellett a másik szálon fel-feltűnt az egyik főszereplő, Kati kisfiára vigyázó Törőcsik Mari – jó volt időnként rájuk pillantani. A happy end szintén jól esett.


Negatívumok: Ahogy számítottam rá, a filmnek sajnos nincs sok köze a ’20-as (esetleg ’30-as) évekhez (pedig akkor nagyon nekem kedvezett volna). Ide tenném még a „kötelező” drámát/konfliktusokat – szerintem nagyon nem kellettek volna. Ugyanígy vagyok a hűtlen férjes szállal is, valójában kicsit sem mozdítja előre a filmet. Na, jó, lehet, hogy mégis, de nekem akkor is teljesen fölösleges volt. Muszáj még megemlítenem, hogy Törőcsik Franciska azért eléggé kilógott a színészóriások közül, bár ahogy nézem nagy jövő áll(hat) még előtte...


Karakterek: Mind Ónodi Eszter, mind Csákányi Eszter nagyon nagy profik, de ha a karaktereket nézzük, kétségtelenül Miki (Mészáros Béla – aki nekem még mindig full Sugarloaf Szabi) volt a kedvencem. Angéla sajnos nekem egyre unszimpatikusabbá vált, a kisfiú (Dani) is gyakran idegesített. Törőcsik Mari karaktere viszont hatalmas, Kulkáé pedig – nincs rá jobb szó – halálos (persze pozitív értelemben). Emikét pedig sajnálom.


Kedvenc jelenet(ek): A romantikus részeket szerettem a legjobban, illetve a legelső fellépés (a melegbárban?) valami szenzációs volt.



Utoljára talán a Szemfényvesztőkön döbbentem meg ennyire, hogy milyen jó kis film. Mindenképp érdemes benevezni a Swingre!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése