2015. augusztus 25.

Colleen Hoover - Ugly Love



Nagyon tartottam ettől a könyvtől. Túlságosan vegyesnek éreztem a kritikákat az Ugly love-ról, de végül mégiscsak győzött a kíváncsiságom... ja, meg a film közeledte.

Adatok:
 
·        Író: Colleen Hoover

·        Cím: -

·        Eredeti cím: Ugly Love

·        Kiadó: -

·        Év: - (eredeti angol változat: 2014)


Rövid tartalom: A 23 éves Tate Collins ideiglenesen a repülőgép-pilóta bátyjához költözik, megismerve ezzel a fiú kollégáját és barátját, Miles Archert is. A két fiatal között hamar csillapíthatatlan vonzalom alakul ki, annak ellenére, hogy Miles nagyon zárkózott. Végül csak megadják magukat a vágyaiknak, és egyfajta barátság extrákkal kapcsolatba kezdenek. Ám a fiúnak vannak feltételei; Tate nem kérdezhet a múltjáról, és nem ringathatja magát hiú ábrándokba a jövőre nézve. De vajon tudják magukat ehhez az érzelemmentes kapcsolathoz tartani?


Pozitívumok: A cselekmény két szálon fut; a jelenbeli jelenetek nagy részét Tate tolmácsolásában olvashatjuk, de megismerhetjük Miles rejtélyes és eltitkolt múltját is. Először nagyon nem tetszett az ötlet (és untam is), hogy Hoover megszakítja a jeleneteket az elmúlt idők – az írónőtől már megszokott – drámáival, ám hamar megszerettem Miles és Rachel régi szerelmét. Kicsit furcsa volt (viszont mindenképp ötletes) a fiú tolmácsolásának versszerűsége, és emiatt (a meglepő fordulatok ellenére) a leírások hiánya. 

Az is bejött, hogy jókat tudtam nevetgélni Tate elbeszélésein, és bár maga a történet nem nagy szám, Hoover megint remekül kihozza az emberből az érzelmeket – annak ellenére, hogy azt hittem, sokkal többet fogok sírni a könyvön. A Rachel szemszögéből írt fejezetet egy az egyben végigbőgtem, talán pontosan ezért örültem a mégiscsak megkapott happy endnek.


Negatívumok: Lássuk be, ez a barátság extrákkal-dolog egy hatalmas sablon; nem kell sokat gondolkodnunk, hogy vajon mi is lehet a vége... ebből következően az elég sok kínlódás, a rengeteg „szeret-nem szeret” már zavart, valamint az is, hogy Tate újra meg újra elmagyarázta, hogy mit vált ki belőle Miles közelsége. Nem tetszett az, hogy Tate belső monológjairól és gondolatairól azonnal a Szürke-szereplő Ana jutott az eszembe; illetve nagyon szerettem volna több jelenbeli Miles-szemszöget. 

A legjobban talán mégis azt sajnálom, hogy feltűnően sok volt a párhuzam a Rachel-Miles valamint a Tate-Miles-szerelem között; és természetesen azt, hogy a könyv az elején (és kb. a feléig) egyszerűen nem tudott beszippantani. Nem szerettem volna egy Colleen Hoover-könyvet ennyiszer félretenni.


Karakterek: Akárki akármit mond, nekem semmi gondom nem volt Tate-tel. Korrektnek, de mégis kicsit lököttnek tartom a csajt, jókat röhörésztem a gondolatain. Miles viszont már érdekesebb... Imádtam a „múltbéli” személyiségét a maga már kissé nyálas romantikusságával és a meglepő talpraesettségével, érettségével. Ezzel kicsit túlságosan is erős kontrasztban áll a „jelenbeli” Miles, aki a 6 évvel a főszál előtti tragédia hatására minden érzelmet visszaszorít és elfojt. Még így is azt mondom, hogy azt hittem, hogy egy utálatos karakter lesz, ehelyett csak néha volt bunkó... Azt viszont képtelen vagyok megérteni, hogy egyetlen, a megfelelő személlyel folytatott beszélgetés hatására minden megváltozik benne. Szerintem ez teljesen természetellenes.

A mellékszereplőket is szeretném megemlíteni: Rachelt szerettem, Ian-t is (bár nem sok vizet zavart), Dillon-nal viszont nem igazán tudtam mit kezdeni. Valamiféle konfliktust kellett volna vinnie a történetbe, de valószínűleg Hoover félúton meggondolta magát. Mindenesetre a férfi jellemét sikerült undorítóra megalkotni.


Kedvenc idézet(ek): Azt hiszem, ez a két idézet tökéletesen leírja a könyv lényegét.
„I’m not positive, but I’m pretty sure the expression I just saw on his face was fear. I just wish I knew what he was scared of, because Lord knows I know exactly what I’m afraid of. I’m afraid of how this is going to end.”

“ – Miles - I say with a smile. - You’re looking at me like you fell in love with me.
He shakes his head.
 - I didn’t fall in love with you, Tate. I flew.”



Összességében nem ájultam el az Ugly love-tól, de nem is csalódtam különösebben benne. Egy viszont biztos: MOST vagyok már igazán kíváncsi a mi Nick Bateman-ünk leendő alakítására. Úgy érzem, nem lesz könnyű dolga...


A moly.hu-n írt kritikámat pedig megtekintheted itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése