2015. szeptember 5.

Laurence Plazenet - Magányos szerelem



Bevallom, zsákbamacskaként vettem meg ezt a könyvet, halványlila gőzöm sem volt, mi fog kisülni belőle. Mondjuk valami ilyesmire számítottam...

Adatok:
 
·        Író: Laurence Plazanet

·        Cím: Magányos szerelem

·        Eredeti cím: L’amour seul

·        Kiadó: Libri Kiadó

·        Év: 2014 (eredeti francia változat: 2005)


Rövid tartalom: A tizenöt éves Mademoiselle D’Albrecht állandóan magányos. Édesanyját elveszítette, a gyász bűvkörében élő apja ridegen viselkedik vele. A fiatal lány azonban meglátja a fényt az alagút végén, amikor gyengéd érzelmeket táplál az újdonsült tanítója, Monsieur de Ramón iránt. Hiába alakul ki közöttük egy szenvedélyes viszony, útjuk elválik, de egymást sosem feledik. A másik iránti hiányérzet beférkőzik a bőrük alá...


Pozitívumok: Nem tudok sok mindent írni a Magányos szerelemről, de mindenesetre egy felkavaró olvasmányról van szó. Érzelmeket vált ki az olvasóból; egy-két jelenetnél szó szerint összefacsarodott a szívem. Az írói stílus pedig hihetetlenül illett a regényhez  – még ha én személy szerint nem is szerettem. Ja,  a borítót pedig imádom.


Negatívumok: Mint már említettem, magával a stílussal volt a legnagyobb gondom. Pont azt a fajta történetvezetést kellett olvasnom, amit (bocsánat, de) utálok. A tipikusan a régies, klasszikus könyvekre jellemző, érzelmeket és személyleírások mellőző írásmódra gondolok – nekem akaratlanul is Stendhal Vörös és feketéje ugrott be (azt nem is bírtam végigolvasni). Gyakorlatilag csak a szereplők gondolatait olvashatjuk E/3.-ban, ezáltal pedig alig halad valamit a cselekmény. Az elejét untam, a vége érdekesebb lett, de közben pedig lehangoló. Mégis azt tartom, aki szereti az ilyenfajta könyveket, biztos ezt is fogja. Egyszerűen csak nem az én zsánerem a Magányos szerelem.


Karakterek: Egyik főszereplőt sem szerettem; de Ramónt szimplán nem értettem (és mellesleg néha eléggé paraszt volt), Mademoiselle D’Albrecht pedig szerintem egy borzasztóan gyenge jellem. Akit egy kicsit is megkedveltem, az a lány nagynénje (szegénynek nem sok szerep jutott).


Kedvenc idézet(ek): „A vallomásai, hogy fittyet hányt a titkolódzás ösztönére, olyan magasságba emelték Mademoiselle D’Albrechtet, ahol visszanyerte a rejtelmességét, amitől látszólag megfosztotta önmagát.”

„A könyvek oltalmat nyújtanak a világ ellen; megszabadítanak a gondoktól; magukba gyűjtik a szépség töredékeit. És olykor egészen megzavarnak, annyira lenyűgöznek. De nem tesznek boldoggá. Az olvasás csak kibúvó.”



Összességében kesernyés „élményekkel” és érzésekkel lettem gazdagabb; és bár nem mondom, hogy soha többet nem veszem újra a kezembe a könyvet, mindenképp várok vele, amíg érettebb nem leszek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése