2015. július 2.

Jennifer Crusie - Szerelmes szélhámosok



Ez a második könyv, amit az írónőtől olvastam, de sajnos az előző sokkal jobban tetszett...
Adatok:
 
·        Író: Jennifer Crusie

·        Cím: Szerelmes szélhámosok

·        Eredeti cím: Faking it

·        Kiadó: Kelly Kiadó

·        Év: 2010 (eredeti angol változat: 2002)


Rövid tartalom: Tilda, a Goodnight művész- illetve galériatulajdonos család sarja egy ruhásszekrényben fut össze egészen véletlenül a már megjavult szélhámossal, Davy Dempsey-vel. De egyáltalán hogy kerültek oda? Nos, mindkettejüknek megvan az oka rá. A lány a családjának hírnevét menti, Davy a pénzéért megy. Nincs más választásuk, össze kell fogniuk.


Pozitívumok: A Jennifer Crusie-féle romantika és humor itt is megvolt, emellett az utolsó pár oldalt is szerettem – itt derült ki minden, csak kapkodtam a fejem. Olyat írtam még föl magamnak, hogy „nagyon tetszenek a szerepjátékos részek”, de valójában már nem emlékszem, hogy ez mire utal.


Negatívumok: Az egész egy nagy katyvasz volt. Legalábbis az elején. Rengeteg szereplő, ötmillió személyiség... túl sok dolgot nem értettem, gyakran untam az olvasást és egy-két dolog túl erőltetetten hatott nekem. De a legjobban mégis az zavar, hogy nem sok dologra emlékszem a könyv cselekményéből...


Karakterek: Davyt nagyon bírtam, nem nyálas, de egy imádnivaló pasi, Tilda viszont folyton rideg volt vele. Ezt sosem értettem. Davy apja is egy nagy arc, és a bérgyilkos is egy érdekes, szerethető figura volt. Úgyhogy a mellékszereplők kifejezetten erősek. És hát nem egy ember tartogat ugyebár meglepetéseket...


Kedvenc idézet/rész(ek): A következő részlet is az egyik mellékszereplő, Clea valamint Davy között lezajlott párbeszéd.
„Clea mérgesen meredt rá. - Én nem ölök embereket.
- Végignéztem, ahogy hagytad Zane-t meghalni - mondta Davy komoran. - Igaz, hogy a pasi egy utolsó, mocsko…
- Azt hittem, részeg - mondta Clea. - Aztán, amikor rájöttem, hogy nem az, meg kellett szereznem a bankfüzetét. De nem öltem meg. Az nem számít gyilkosságnak, ha az ember nem tárcsázza a mentőket.
- Aztán ott volt az utolsó férjed - mondta Davy.
- Cyrilt sem öltem meg - mondta Clea bosszúsan. - Az egyetlen ember, akivel lefeküdtem és akit meg akartam ölni, az te voltál.”



Egynek végül is elment, és biztos vagyok benne, hogy fogok még olvasni Crusie-tól.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése