Ahogy a sorozatleírásban olvasható, minden egyes epizód
különálló eseteket dolgoz fel. Ez – sajnos be kell vallanom – eddig nem az
erőssége ennek a sorozatnak. Egy nagyon-nagyon gyenge krimi-szálat kapunk: az
ügy felgöngyölítése más, kifejezetten gyilkosságokra specializálódott nyomozós
műsorokban nagyjából öt percet venne el a teljes, 40 perces részből. De! Itt
jön a Golden Boy már most észlelhető jellegzetessége.
A (szintén már említett) jövőbeli jelenetek elmesélik, hogy
ezekhez a képkockákhoz képest 7 évvel ezelőtti (nekünk viszont „mostaninak”
számító) Walter Clark hogyan jutott el a kapitányi székbe. Apróbb célzásokat
tesznek a sorozat egész tartalmának részleteire, amit elsőre nem kell értenünk,
majd később szépen összerakjuk a kirakóst. Ugyan hamar, mindössze 13 rész után
kaszát kapott a Golden Boy, az én érdeklődésemet kifejezetten felcsigázta ez a
pár mondat, így már még jobban érdekel a folytatás.
Ez tehát a rejtett fő szál: nem a kisebb gyilkossági
esetekre kell figyelnünk, hanem a nagy, teljes „évadot” felölelő történésekre –
most még legalábbis úgy tűnik.
Ami pedig a színészeket, és a karaktereket illeti, már most láthatunk
olyan érdekes történéseket, amik elindítják a sorozat motorját.
Miután Clark a gyilkossági nyomozók közé kerül, azonnal érzékeltetik
vele, hogy még túl fiatal, még nem odavaló. Ezt a bizonyos szembesítés két
oldalról érkezik: egyrészt van egy atyáskodó figuránk, aki helyre teszi az
elszállt újoncot, illetve egy féltékeny kolléga, aki meg is kezdi az áskálódást
– na, nem úgy, mint a szappanoperákban: minőségibben, profibban, és életszerűbben.
Hopp, nem figyelünk, és már van egy határozottan pozitív és
egy negatív szereplőnk, mindkettő remek színészi játékkal. Ezt a gyönyörű
ellentétet pedig tovább fokozza a pilotban szembenállónak tűnő két
nyomozópáros: közeledő feszültség érzékelhető.
Nos, a Golden Boy motorja, vagyis az érdekes karakterek nagy
része már adott, de én a legkíváncsibb mégis az „Arany Fiú”-ra vagyok.
Először is, ha kicsit komolytalanabb vizekre akarunk evezni,
muszáj megjegyezni, hogy Theo James-nek (itt) nincs riválisa a „jó pasi”
kategóriában. Azt viszont sokan kétségbe vonják, hogy elég jó színész, és elég
méltó a kollégáihoz, hiszen ez az első amerikai szerepe. Szerintem azonban határozottan
jól választották ki Walter Clark megformálására.
Kezdjük ott, hogy fiatalságot visz a sorozatba, mivel korban
tökéletesen illik hozzá Clark érdekfeszítően összetett jelleme.
Az újfiú elsőre idegesítő. Törtető, okoskodó, és ha van valami,
amiben nem szenved hiány, akkor az a magabiztosság. Feszegeti a határokat, még
tisztességtelen eszközökhöz is nyúl, de annál szebb nincs, amikor pofára esik. Imádom
Theo James-t, így nem rosszindulatból mondom, de azzal, hogy nem úszik meg
mindent, hihetetlenül életszagú lesz a sorozat. Ráadásképp pedig ilyenkor
megcsodálhatjuk James arcmimikáját, amit nem sajnál használni – remélem,
meggyőzően érveltem a brit színészi tehetsége mellett.
Összességében jónak ígérkezik a Golden Boy, már be is
harangoztak akciót, családi gondokat, és ha eléggé szemfüles vagyok, akkor
magánéleti morzsákat is elszórtak a készítők. Úgy érzem, egy izgalmas „puzzle-t”
találtam, ami Theo James-fanoknak mindenképp kötelező!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése