Mostanság rettentően kevés a szabadidőm, így azt a csekélyet mindenképpen ügyesen szeretném kihasználni: éppen ezért egy nagyon jó olvasmányélménnyel szerettem volna kezdeni a 2018-as évet. Mondanom sem kell, hogy nem jött be a dolog. De! Legalább pontokba szedve összegyűjtöttem, hogy mi is zavart és/vagy idegesített, mi miatt nem tetszett Sarah J. Maas regénye.

- Narrálás/írásmód/stílus
Összességében az volt a gondom, hogy nem éreztem kompatibilisnek a tartalommal. Egy olyan világban, ahol az emberek (és tündérek) lovon járnak, vadászni kell az erdőben stb., rettentően zavartak a szlengszavak. Olyan, hogy „heccel” például kifejezetten nevetségesen hangzik egy tündér szájából. Vagy ha a regény tele van harccal és veszéllyel, nem biztos, hogy kell az a temérdek festői tájleírás. De Feyre megjegyzései is kizökkentettek. Feleslegesen magyarázta meg sokszor a gondolatait/cselekedeteit, illetve emellett bőven volt visszatérő ismételgetés. De tényleg. Azért emelem ki ezeket, mert a legtöbb könyvnél, amit eddig olvastam, nem voltak ilyen gondjaim.
- Cselekmény

- Tamlin & a romantika
Én imádom a rosszfiúkat. Legalábbis azokat, akik annnyira azért mégsem azok, de meg az adok-kapok a szereplők között. Tulajdonképpen az ennivalóan édes jófiúkat is szeretem. Na de Tamlin. Róla már az első pillanatban a „nyál” szó jutott eszembe. Ráadásul semmit nem csinált (oké, azért harcolgatott meg minden). Egy igazi papucs volt szerintem. Mégis, hát persze egyértelmű volt, hogy a végén úgyis rettentő romi lesz a dolog – ahogy egyébként majdnem minden könyvnél tudod, hogy happy end lesz a lezárásban. De az azért nem mindegy, hogy élvezed-e olvasás közben a szereplők ismerkedését, egymás kóstolgatását, a beszólogatásokat (humor, ESETLEG fordulatok); vagy szájbarágósan tudatja veled a szerző, hogy itt bizony odáig van az egyik szereplő a másikért, lásd erőltetett (semmiből jövő, előzmények nélküli) bókolás. És itt az utóbbival találkoztam.
- Feyre

- A "gonosz"/ a nagy titok/veszély
Ugyebár egy rejtélyes kór fenyegeti a tündéreket, ami persze annyira titkos, hogy Feyre-nek nem szabad semmit sem mondani róla. De! Aztán a nagy titkolózás a regény egy pontján feledésbe merül (vagy már senkit nem érdekel, a fene tudja), ezért nyugodtan a főhős (és az olvasó!!!) nyakába lehet zúdítani egy hosszú és nyakatekert háttérsztorit, amiben ráadásul nincs is sok ésszerű dolog. Ami meg „a gonoszt” (főellenséget) illeti, eltúlzottan, velejéig romlott valós indítékok nélkül. Így inkább nevetségessé vált a konfliktus és a világmegmentés.
- Rhysand

- Lezárás, folytatás
Megvan a finálé, a nagy tetőpont, maradt egy-két függőben maradt kérdés (pl. eltűnt Jurian szeme és csontja); de mi az isten tud még történni a következő részben??? Légyszi sok Rhysand legyen benne, és akkor lehet, belefogok egyszer.
Meglepő módon azért akadt egy-két olyan dolog is, ami tetszett:
- Érdekes volt az alapötlet. Mind az, hogy a tündérek nem azok a klasszikus csodaszép, kedves lényeg, hanem van sötét oldaluk is, mind pedig a terjedő kór, az örökre arcon maradt álarc.
- Bár néha gyerekesen ártatlan volt az évődésük, azért voltak aranyos pillanatai is a két főszereplőnek.
- Átjött a feeling, el tudtam képzelni magam előtt a tájakat, és szívesen kipróbáltam volna az életet a tündérek világában is.
- Viszonylag korrektül megvoltak Feyre próbái (mondjuk eléggé Éhezők viadalás volt a dolog), a megfejtése a feladványnak és a lezárás is.
(Képek forrásai sorrendben: moly.hu, biologydictionary.net, debihaden.co.uk, mafilm.hu)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése